Własny sklep z winem.

Znalezienie dobrego pomysłu na własny sklep to bardzo ważna sprawa, bowiem nie sztuką jest otworzyć sklep, ale sztuką jest znaleźć odpowiednią ofertę, która utrafi w potrzeby potencjalnych klientów. Jednym z ciekawszych pomysłów, szczególnie w większych miastach jest otwarcie własnego sklepu z winem. Wynika to z racji tego, iż coraz większa grupa naszych rodaków, szczególnie tych z większych miast, zaczyna osiągać coraz bardziej konkretne dochody z tytułu pracy, a co za tym idzie, rosną także ich potrzeby. W tym także potrzeba skorzystania z oferty lepszych alkoholi, takich jak właśnie wino z górnej półki. Zobaczmy zatem, na jakich kwestiach powinniśmy się skupić, aby nasz sklep mógł się odpowiednio rozwijać a przede wszystkim utrzymać na rynku, co w pierwszym roku działalności może się okazać stosunkowo trudne.

Dogodna lokalizacja sklepu.

W pierwszej kolejności powinniśmy się skupić na tym, aby znaleźć lokal w odpowiednim miejscu, w którym będziemy mogli prowadzić nasz sklep. Oczywiście najlepiej jeśli sklep będzie zlokalizowany w pobliżu ścisłego centrum miasta, z łatwym dostępem, w pobliżu najważniejszych arterii komunikacyjnych ruchu miejskiego, przede wszystkim pieszego. Idealnie by było, gdyby udało się znaleźć lokal na drogach dojścia do rynku miejskiego, bowiem tam właśnie można liczyć na największa liczbę potencjalnych klientów. Oczywiście lokal powinien być odpowiednio przestronny i zapewniać możliwość wydzielenia odpowiedniego magazynu, w którym trzeba będzie stworzyć warunki do przechowywania wina. Będzie to rzecz jasna nieco kosztowne, niemniej jednak bez tego nie będziemy mogli bezpiecznie przechowywać wina, a to z kolei może wpływać na pogorszenie jego jakości, a tym samym na utratę klientów. Oczywiście musimy także zwrócić uwagę na koszty związane z najmem lokalu, aby nie były zbyt wygórowane, bowiem w pierwszym roku działalności, raczej nie osiągniemy zbyt dużego przychodu, a to z kolei wiąże się z tym, iż nasze straty będą rosły w zatrważającym wręcz tempie.

Bogata oferta win.

Kolejnym krokiem będzie zadbanie o ofertę win naszego sklepu. Tutaj powinniśmy się skupić przede wszystkim na winach z górnej półki jakościowej, choć średnia także nie zaszkodzi a w pierwszym okresie działalności, może zapewnić całkiem dobry poziom zysków, które choć w pewnej mierze będą rekompensować nasze straty związane z rozkręceniem interesu. Warto jednakże zadbać o to, aby nasza oferta win była zróżnicowana i bogata. Warto tutaj poszukać kontaktów z najlepszymi dostawcami i dystrybutorami, oraz z samymi producentami, którzy także bardzo często nawiązują współpracę bezpośrednio z handlowcami. W ten sposób zagwarantujemy sobie, że każdy klient będzie mógł znaleźć coś dla siebie, a to z kolei będzie przyciągać kolejnych. Równocześnie warto zadbać o to, aby stale poszerzać swoją wiedzę w tym zakresie, dzięki czemu zawsze będziemy mogli każdemu klientowi służyć radą i wsparciem przy wyborze wina, a to przecież niesamowicie ważna sprawa, zapewniająca podniesienie komfortu każdego klienta.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s