Dystrybucja ulotek i jej rodzaje

karty_223687Jak wszyscy dobrze wiemy, odpowiednio zorganizowana dystrybucja ulotek to klucz do sukcesu. Kolportaż ulotek dzieli się na kilka rodzajów w zależności od pożądanego efektu oraz rodzaju naszej firmy. Istotne jest, aby dobrze dobrać rodzaj kolportażu naszych ulotek tak aby osiągnąć jak największy zasięg, a tym samym pozyskać nowych klientów których nasze ulotki zachęcą i będą dla nich atrakcyjne. Oprócz odpowiedniej szaty graficznej ulotki ważny jest jej rozmiar, czytelność najważniejszych informacji które od razu przykują wzrok naszych potencjalnych klientów warto pokusić się o jej niebanalny wzór. Gdy to już osiągniemy, możemy zabrać się dystrybucję ulotek. 

Dystrybucja bezadresowa

Rodzajów dystrybucji jest kilka i wybieramy strategię w zależności od tego co chcemy osiągnąć. Jeżeli chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców możemy pokusić się o dystrybucję uliczną która polega po prostu na rozdawaniu ulotek przechodniom. Warto jednak zaznaczyć, że taka opcja może być mało efektywna gdyż dystrybucja ulotek polegająca na wręczaniu wszystkim naszych ulotek jest po prostu bezsensowna ponieważ może ona nie zainteresować naszego klienta. Więc jeżeli decydujemy się na taki kolportaż warto wybierać osoby które potencjalnie mogłyby być zainteresowane, a więc nie wręczamy małym dzieciom ulotek z kredytami, a starszym osobom z ulotek z reklamą szkół. Taka dystrybucja może być dobra w większych miastach, dlatego kolportaż ulotek w Katowicach w sposób uliczny będzie łatwiejszy do zrealizowania aniżeli w mniejszym miasteczku a co za tym idzie mniejszym natężeniu ruchu.

Dystrybucja adresowa

Jeżeli chcemy trafić tylko do wyselekcjonowanej grupy klientów warto zainwestować w dystrybucje adresową, która jest nie tylko tańsza, a także może okazać się bardziej efektywniejsza ponieważ wysyłamy nasze ulotki w do osób które spełniają określone klienta – przykładem może być reklama kolektorów słonecznych wysyłana do właścicieli domów – omijamy w ten sposób osoby które mieszkają w blokach. Dystrybucja bezadresowa to dobra opcja dla firmy która zamierza reklamować się w większych miastach lub w miejscach często odwiedzanych przez naszych potencjalnych klientów. Kolportaż ulotek prowadzony jest np. poprzez wystawienie ulotek w sklepie lub innym miejscu które się do tego nadaje. Każdy zainteresowany może zabrać własnoręcznie ulotkę. Jest to dobra opcja ponieważ nie wrzucamy nachalnie ulotek ludziom którzy ich sobie nie życzą, dlatego może być to bardzo dobra opcja dla firmy która nie chce być zapamiętana jako nachalnie reklamująca się, w dodatku ta opcja może być atrakcyjna dla firm które nie mają wielkiego zasobu pieniędzy aby móc pozwolić sobie na zmarnowane ulotki – tutaj wystarczą tylko ekspozytory oraz ulotki w małych ilościach. Ostatecznie, każda firma ma możliwość wyboru najbardziej pasującej strategii – biorąc pod uwagę budżet i rodzaj firmy każdy znajdzie coś dla siebie, i będzie zadowolony z efektów – warto tą kwestię dobrze przemyśleć aby uniknąć w jakiś sposób zagrożenia zmarnowanych pieniędzy na daną kampanię.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s